Mit: Carnea de pui îngrașă.

Adevărul CocoRico:

S-a demonstrat științific faptul că puiul are o sursă de proteină de calitate, care ajută la crearea de celule noi sau în procesul de digestie.

Conform unui studiu american, consumul zilnic de 85 de grame de carne de pui oferă conținutul de proteină recomandat.

De asemenea, specialiștii în nutriție ne confirmă faptul că proteinele au un rol energetic pentru organism, transformându-se treptat în grăsimi de calitate. Conținutul scăzut de grăsimi și număr de calorii, dar crescut de proteine, vitamine, minerale, conferă cărnii de pasăre calitatea de a fi unul dintre cele mai consumate alimente atunci când vrem să fim hrăniți sănătos, dar să putem normaliza și greutatea corporală.

Astfel, numeroși nutriționiști recomandă dietele bazate pe consumul de proteine, acestea conducând la obținerea unei greutăți corporale sănătoase.

Surse: http://www.foodandnutritionresearch.net/index.php/fnr/article/view/27606

O deosebită importanță trebuie acordată modului de gătire a cărnii, care se consumă întotdeauna doar după preparare termică corectă.

NU îngrașă consumul de carne, dar poți obține o creștere în greutate dacă dieta ta nu face parte dintr-un stil de viață echilibrat, dacă asocierea între alimentele pe care le consumi pe parcursul unei zile nu este una corespunzătoare, dacă alimentele nu sunt consumate prin pregătire termică optimă sau dacă există alte motive medicale pe care doar un medic specialist în nutriție ți le poate recomanda, în mod corect.

Când carnea este supusă temperaturilor ridicate prea mult timp, textura acesteia devine densă, solidă și uscată, iar preparatul are de suferit. De aceea, este important să se păstreze o balanță între temperatura minimă și cea maximă, recomandate pentru gătirea fiecărui tip de carne.

Temperaturile de gătire pentru carnea de pui sunt:

  • Carne tocată de pui: 71 grade Celsius
  • Pui întreg: 85 grade Celsius
  • Pui tranșat: 74 grade Celsius

De asemenea, pentru a păstra substanțele nutritive ale cărnii de pui, este indicat să pregătim carnea prin fierbere, la cuptor sau la grătar.

Adaosul de uleiuri în exces, condimente procesate, precum și prăjirea la temperaturi înalte, poate reduce conținutul nutritiv și crește conținutul caloric al alimentelor pregătite, astfel încât, dacă dorim să mâncăm sănătos și să scădem greutatea corporală, vom întâmpina dificultăți. http://retete.acasa.ro/sfaturi-culinare-41/ce-trebuie-sa-stii-despre-temperatura-la-care-gatesti-carnea-156866.html#ixzz4Lvx9HRjR