Avantajele consumului întregului pui, inclusiv cu organe și tot ce este comestibil

Avantajele consumului întregului pui, inclusiv cu organe și tot ce este comestibil

Citește mai multe pe
Cocorico Gama Noastră de Produse

Citește mai multe pe
Cocorico Ficat de Pui

Mai multe rețete
Ficat Clasic cu Ceapă

Citește mai multe pe
Offal Good

Ceramică de
Feldspar

Cumpără de pe
Amazon

Share

Sănătate

Nicio bucățică nu trebuie irosită

În dietele tradiționale ale strămoșilor noștri, cu sute și chiar cu mii de ani în urmă, alături de mușchi au fost consumate și organele comestibile, oasele gelatinoase și alte țesuturi conjunctive. Organele unui animal, precum, intestinele (măruntaiele), stomacul și alte organe, dar și limba și membrele, sunt dense din punct de vedere nutrițional. Consumarea animalului în ansamblu este o practică veche de secole care a continuat până în zilele noastre și astfel ne asigurăm că nu se risipim niciun fel de potențial aliment în timp ce susținem o abordare nutritivă bine-echilibrată.

În comparație cu mușchii, organele sunt deosebit de bogate în vitamine și minerale și conțin cantități mai mari de vitamina B, vitamina D și acizi grași Omega-3. Inima este mai ales o sursă bogată de coenzimă Q10. 

În timp ce mulți se arată reticenți față de consumul de ficat datorită concepției greșite că acesta păstrează toxinele din organism, această “teorie” este departe de adevăr. 

În realitate, ficatul metabolizează și excretă toxinele; în grăsimi sunt depozitate efectiv toxinele și de aceea este important să cumpărați carne de înaltă calitate.

Există cantități mari de aminoacizi metionină în mușchi și atunci când este sintetizat, se creează un alt aminoacid cunoscut sub numele de homocisteină. Cantitățile prea mari de homocisteină afectează metilarea, acest aminoacid este inflamator în organism și contribuie la bolile cardiace. Producția de homocisteină este ținută sub control prin prezența unor cantități suficiente de vitamina B12 și folat și căi de metilare care funcționează corect în ficat.
Metilarea are loc atunci când o grupare de radical metil (trei atomi de hidrogen legați de un atom de carbon) este transferată între molecule, activând astfel gene, enzime, reacții de detoxifiere, secreție de hormoni și metabolizând homocisteina.

Revenind la deșeurile alimentare, carnea de pui este cea mai irosită carne din Marea Britanie, deoarece pieptul de pui este una dintre cele mai frecvente părți consumate, în timp ce restul puiului este în mare parte neglijat. Deoarece pieptul de pui furnizează o cantitate bogată de proteine, un piept alb de pui perfect, cu pielea și grăsimea eliminată, este o sursă majoră de vitamine și minerale. 

Totuși, o cantitate de 28 g de ficăței de pui furnizează 81% de vitamina A din RDA și 99% din cantitatea recomandată de vitamina B12.

Cum se compară o cantitate de 100 g de piept de pui cu 100 g de ficat (baza de date alimentară USDA)

Piept de pui

  • Vitamina A 8 mcg
  • Vitamina B 5 IU
  • Vitamina K 2,4 mcg
  • Folat 4 mcg
  • Vitamina B12 0,39 mcg
  • Colină 67,1 mg
  • Fier 0,89 mg
  • Magneziu 25 mg
  • Seleniu 17,8 mcg
  • Zinc 0,7 mg
  • Cupru 0,039 mg

Ficat de pui

  • Vitamina A 4968 mcg
  • Vitamina B 49 IU
  • Vitamina K 3,1 mcg
  • Folat 290 mcg
  • Vitamina B12 59,3 mcg
  • Colină 333,3 mg
  • Fier 4,9 mg
  • Magneziu 18 mg
  • Seleniu 39,7 mcg
  • Zinc 4 mg
  • Cupru 9,755 mg

Related Articles​

Scroll Up
×
[ivory-search id="2323" title="Default Search Form"]