ABC-ul micronutrienților din carnea de pui

ABC-ul micronutrienților din carnea de pui

Citește mai multe pe
Gama Noastră de Produse

Ceramică de
Feldspar

Share

Sănătate

Toate vitaminele şi mineralele pe care le poţi găsi în carnea de pui

Carnea de pui este extrem de bogată în micronutrienții care alimentează și hrănesc organismul omului. Carnea de pasăre conține vitamina B12 care, alături de acidul folic, este implicată în multiple procese ale organismului, inclusiv sinteza ADN-ului, eritrocitelor și a tecii de mielină care înconjoară celulele nervoase, accelerând transmiterea semnalelor de-a lungul celulelor nervoase. De asemenea, vitamina B12 și acidul folic lucrează împreună pentru a reduce concentrațiile de homocisteină (un intermediar în conversia metioninei în cisteină) din organism. Concentraţiile crescute de homocisteină au fost implicate în numeroase afecţiuni, precum ateroscleroză şi osteoporoză. Se pare că homocisteina favorizează ateroscleroza afectând direct artera şi slăbind integritatea pereţilor vaselor. În osteoporoză, nivelurile ridicate de homocisteină generează o structură osoasă defectuoasă, intervenind în formarea corespunzătoare a colagenului.

De asemenea, carnea de pasăre are o sursă semnificativă de vitamină B3 (niacină), care este implicată în metabolismul proteinelor, lipidelor, carbohidraţilor şi mineralelor şi care susţine glandele suprarenale. În organism, niacina are rolul unui component al coenzimelor NAD și NADP, care sunt implicate în peste 50 de reacții chimice diferite din corp. 

Coenzima 1, forma activă a vitaminei B3 (sau niacina), o substanță prezentă în principal în pui și în curcan, este esențială pentru sănătatea neurologică, întrucât crește buna dispoziție și combate oboseala. În ceea ce privește conținutul de minerale, carnea de pasăre conține micronutrienți importanți, inclusiv seleniu, fosfor, vitamina B6, vitamina B5, zinc și fier.

Seleniul este un antioxidant și un component de bază al enzimei glutation peroxidază, care, împreună cu vitamina E, previne deteriorarea radicalilor liberi. De asemenea, seleniul joacă un rol important în producerea hormonului natural tiroidian. Fosforul este un mineral care, împreună cu vitaminele B, ajută corpul să producă ATP, molecula de energie a organismului.

Vitamina B6, cunoscută şi sub denumirea de piridoxină, este o vitamină B extrem de importantă implicată în formarea proteinelor, neurotransmiţătorilor şi eritrocitelor din organism. Deficitul de vitamina B6 este corelat cu depresie, intoleranță la glucoză, anemie, afectarea funcției nervilor și eczemă.

Acidul pantotenic (vitamina B5) este folosit la producerea coenzimei A (CoA) şi a proteinei purtătoare de acil (ACP), două molecule care afectează modul în care organismul foloseşte grăsimile şi carbohidraţii pentru producerea de energie. 

Vitamina B5 este cunoscută şi sub denumirea de vitamină anti-stres, datorită rolului său esenţial în susţinerea funcţiei suprarenale. Pantetina, forma activă a acidului pantotenic, are rolul de a reduce nivelul colesterolului şi al trigliceridelor din sânge.

Related Articles​

Scroll Up
×
[ivory-search id="2323" title="Default Search Form"]